Tuesday, November 7, 2017

Zašto (ne) volim Beč

Beč sam prvi put posjetila prije neke tri godine.
Od te prve posjete sam puno očekivala, a jako malo stvari vidjela i više sam se razočarala nego što me je oduševio. Napravila sam pravu početničku grešku i uopšte se nisam raspitala ni o prevozu, ni o zanimljivim mjestima, nego sam otišla onako opušteno u razgledanje :) Da popravim taj prvi loš utisak, ponavljala sam odlaske u Beč svakih par mjeseci i sad mogu reći da se naš "love- hate" odnos više približava ka "love" :)
U ovom postu ću vam navesti par stvari koje su po meni zanimljive za posjetiti u Beču: kako organizovati prevoz, gdje klopati, gdje napraviti super fotke građevina, gdje platiti ulaz a gdje ne, gdje super shoppingovati a koje dijelove izbjegavati da ne pokvarite utisak o ovom jako zanimljivom i lako zaljubljivom gradu.

P.S. Sve pišem iz ličnog iskustva i sa ličnim afinitetima. Ako imate slične poglede na svijet kao ja, nadam se da će vam se ovaj  mini "vodič" dopasti :)


VRIJEME POSJETE

Zbog malo hladnije klime nego kod nas, česte kiše i hladnog vjetra, po meni je najbolje izbjegavati posjete Beču u novembru, januaru i februaru.
Zašto preskačem decembar? Jer i pored hladnog i vrlo moguće kišovitog/ snježnog vremena isplati se posjetiti Beč kad je ukrašen za Božićne i Novogodišnje praznike. Čarolija u pravom smislu te riječi.
Ako vam ne smeta kiša, vjetar i hladno vrijeme, onda za vas nema prepreka :)


SMJEŠTAJ

Nažalost tu vam ne mogu konkretno pomoci. Uvijek budem u privatnom stanu i nisam toliko dobro upućena u plaćeni smještaj da vam mogu iz prve ruke nešto preporučiti.
Jedino gdje vas mogu uputiti je Booking.com


PREVOZ

Bilo da dolazite u Beč avionom, privatnim automobilom, autobusom, vozom, najlakse se kretati po gradu gradskim saobraćajem- metroom, tramvajima, busom i naravnom biciklom :)
Ja najviše volim metro- stigne sa jedne lokacije na drugu za par minuta, povezani su savršeno svi dijelovi grada i svaka metro stanica je drugačije arhitektonski riješena pa mi je to jako zanimljivo.
Karte za prevoz je najlakše kupiti na kiocima u sklopu stanica. Sedmična karta vam traje od ponedeljka do idućeg ponedeljka pa se nemojte zeznuti i u subotu uzeti sedmičnu kartu jer će vam trajati do nedelje uveče :)
I da, ne sjedajte u prevoz bez karte, ne isplati se  :)




ARHITEKTURA I UMJETNOST 

Neko voli obilaziti i fotografisati zanimljive građevine, a neko ne. Ja recimo obožavam pa mi je Beč za to idealan.
Definitivno najzanimljivija arhitektura je u prvom distriktu Beča i u dvorcima malo van centra, ali i u ostali distriktima koji su udaljeniji imate fantastične crkve, sinagoge, škole i javne ustanove u koje vrijedi ući i oduševiti se dizajnom.


Par građevina/ institucija koje ne biste trebali propustiti su :

RATHAUS- vjećnica rada Beča, izgrađena 1872-1883 u neogotskom stilu, površine 113000m2.
U njenoj okolinu su građevine sa fantastičnom arhitekturom i mjestima za kafu i odmor




PARLAMENT- 1873- 1883
Sjedište je današnjeg Austrijskog parlamenta i njegova dva doma. Grandiozni ulaz, stubovi i pogled ka gradu ostavljaju bez daha.



JUSTIZPALAST- 1875- 1881
Palata pravde je mene ostavila bez teksta svojom unutrašnjosti. Malo turista je posjećuje, a ulaz je besplatan i dosta jednostavno je ući. Na ulazu samo prođete malo strožiju kontrolu i to je to. I čiko na ulazu nije toliko strašan kao što izgleda :)
Otvorena je za posjetu 7:30- 3:30 samo radnim danima.






Bez problema možete obići sve spratove i popeti se na krov gdje se nalazi presladak kafic iz koga se pruža divan pogled na grad.



ALBERTINA MUZEJ- otvoren svim danima od 10- 18h. A ako niste za razgledanje postavki, popnite se stepenicama do Albertina terase i uživate u divnom pogledu na hotel Sacher :)





MUSEUMSQUARTIER- površine oko 60000 m2 obuhvata MUMOK, Leopold museum, Kindersmuseum, Tanzqurtier, Kunstahalle Wien, Arhitekturzentrum wien, Modepalast...
Ako ga planirate posjetiti, ostavite jedan skoro cijeli dan za ragledanje. Spoljašnji dijelovi su otvoreni 24h, a građevine individualno pa se prije posjete raspitajte.


HOFBURG- 1279 do početka 20.vijeka
Hofburg je kompleks carskih rezidencija u samom centru Beča. Obuhvata carski dvorac i razne građevine koje ga okružuju (muzeje koje sam dole navela, carsku biblioteku, riznicu, nacionalni teatar, skolu jahanja...). Po meni, obevezan za posjetiti bar neki njegov dio onako u laganoj šetnji.






Maria- Theresien- Platz sa Naturhistorisches i Kunsthistorisches museum- raj za ljubitelje umjetnosti i nauke. Dva muzeja koja imaju gotovo identičnu spoljašnjost u sebi kriju fantastične eksponate.
Dnevni ulaz je 15e, a radno vrijeme je od 10-18h svim danima osim naravno ponedeljkom.











Nemojte biti škrti i priuštite sebi posjetu bar nekom od ovih muzeja. Eksponati i arhitektura ostavljaju bez daha i obećavam da ćete se kada izađete van osjećati puno bolje nego poslije nekog shoppinga :)

STEPHANSDOM- (1147.) 1304-1450
Najpoznatija Bečka katedrala izgrađena u gotskom i romanskom stilu, obavezna je građevina za, ako ne posjetiti, onda bar obići i fotografisati.
Unutra možete ući u periodu 6-22h i cijena za posjetu i katakombama i tornjevima je oko 14e.
fantastičan pogled na katedralu je iz kafica Lamee na krovu susjedne zgrade.

BELVEDERE DVORAC- 1714. ljetna palata austrijskih careva je fantastična za posjetiti u kasnom ljetnjem periodu. Tada su vrtovi puni cvijeca, fontane uključene i priroda u spoju sa arhitekturom ostavlja bez daha.
U Belvedere muzeju se nalazi najveća kolekcija djela Gustava Klimta i vrijedi je pogledati.
Gornji dvorac je otvoren od 9-18h (petkom do 21h), a Donji dvorac od 10-18h (petkom do 21h).

Mogla bih sa građevinama nastaviti do prekosutra ali ostavljam vam da i sami nešto istražite :)
U svakom slučaju u koju god stariju zgradu uspjete ući dočekaće vas ovakav ili sličan prizor




ZABAVA- samo ću vam napisati Prater. Ogroman zabavni park sa raznim zezalicama i za velike i za male. Slatkisi i gricklaice na svakom ćošku, muzej voštanih figura odmah na ulazu i kafici puni naših domaćih konobara i odlične talijanske klope.


HRANA

Pored toliko zanimljivih stvari za posjetiti, ja iskreno najmanje vremena provedem misleći o hrani (što je u mom slučaju rijetko :D).
Ako volite klopati fastfood- McDonald's, Burger king, KFC, Subway... su vam na svakom ćošku.
Ako birate malo zdraviju varijantu fastfood-a- Swing kitchen, Nordsee, Freshii isto možete naći i u većim trgovačkim marketima i u prometnim ulicama i šetalistima.




Ko voli pivnice i domaću hranu moze uživati ili na uličnim štandovima sa njihovim tradicionalnim kobasicama ili u podrumima zgrada u malim ulicama u centru.


Ja nešto nisam oduševljena tradicionalnom klopom pa najčesće jedem u Nordsee, Swing-u i jednom fantastičnom lokalu- Creme de la creme (klik ovdje) .



Adrese i lokacije za sve ovo mozete naći jednostavnom pretragom ili na Instagramu ili na Googlu.

SLATKIŠI- Mozart kugle, Saher tortu i štrudlu sa jabukama morate probati u Beču.
Posjetite Aida caffe i uživajte u super kolačima i fantastičnim macaronsima.



Za sve nas ljubitelje krofni, Dunkin Donut je na par lokacija u užem centru i ponuda je spektakularna.



Ne smijem više nabrajati i stavljati fotki, ogladnila sam već a dok vam ovo tipkam sat pokazuje 22h :)
Potrudiću se u nekoj od idućih posjeta Beču malo više obići restorane i kafiće, ali ne očekujte puno utisaka jer niti jedem meso, niti pijem alkohol i kafu, pa vam mogu jedino javljati za slatkiše i neke healthy varijante jela.
Po meni je super "kafa" Vanilla latte iz Starbucksa... Toliko o kafi :)

SHOPPING

Kod nas je postao neki ustaljen običaj da se u Beč ide u kupovinu. Donose se odjeća, obuća, dodaci, namirnice, sredstva za higijenu... 
Imam podijeljeno mišljenje o tome i jedini savjet koji vam mogu dati je da u Beč u veću ( i povoljniju)  kupovinu odjeće i obuće pokušate otići za vrijeme sezonskih rasprodaja i nakon Nove godine. Tad ćete uspjeti naći stvari po baš povoljnim cijenama, i one firmirane i one u standardnim buticima poput Zare i H&Ma. U Primarku se uvijek moze naći zanimljivih stvarčica pa ga nemojte zaobići u kom god periodu da odete u Beč :)
Douglas i Muller su savršeni za kupovinu kozmetike i brendova kojih nema u našem bližem okruženju.
LOccitane i Lush se nalaze na više lokacija.





H&M home, Depot i Zara home su moja omiljena mjesta za kupovinu homedecore stvarčica za koje me stalno pitate na Instgramu odakle su. 


Mariahilferstrasse je najpoznatija shopping ulica u kojoj su smješteni svi bitniji i manje bitni brendovi sa svojim radnjama.
Od velikih tržnih centara super je za obići G3 i SCS. Za posjetu svakom od njih odvojite dan :)
Ako volite malo unikatnije i zanimljivije stvari, u zgradama oko Rathausa imate divne antikvarnice u suterenima. Tu možete naći divno posuđe, nakit, detalje za kuću... U Jevrejskoj četvrti imate handmade prodvnice koje nude fantastične stvari.
Sve cijene su u eurima.

Mislim da je ovo za sad dovoljno od mene o Beču :) Nadam se da ću pomoći nekom od vas bar jednom preporukom i savjetom, a onima koji su tamo domaći samo poručujem da uživaju i napišu mi ideje šta bih i ja mogla novo i zanimljivo obići. U Zoo vrt ne idem, hvala :)

E da, zašto "love/ hate" odnos?
Ne sviđa mi se istorija i sva dešavanja u ona tmurna vremena. 
Ne sviđa mi se to što svaki drugi stanovnik priča drugačijim jezikom od Njemačkog. 
Ne sviđa mi se i to što pretežno naši ljudi tamo samo ganjaju novac, a malo vide sve ove ljepote.
A sviđa mi se sve ovo što sam vam gore navela.

I još jedan savjet za kraj- Nemojte ići u "naše domaće" restorane i kafiće. Ako ste već u drugoj zemlji uživajte u drugačijim i novijim stvarima, a ne u ćevapima i onome što ima kod nas na svakom ćošku :)

Ko je ostao do kraja, čestitam i obećavam da ovako dug post neću više pisati :*
Više slika Beča pogledajte na mom Instagramu ovdje

UPDATE:
Zaboravila sam vam preporučiti aplikacije koje meni olakšavaju snalaženje u Beču.

Quando Wien- odlična aplikacija za snalaženje u prevozu sa jedne lokacije na drugu
Vienna Travel guide- slike, lokacije i opisi turistički zanimljivih mjesta
Vienna- po meni najbolji vodič kroz Beč
Here WeGo- odlične offline mape
































1 comment:

  1. Ja sam baš uživala u postu i slobodno češće piši ovakve.
    Bila sam u Beču pre par godina, ali samo na tri dana, pa sem centra i Šenbruna, ništa nismo stigli da obiđemo, tako da sam utefterila ovaj post, jer su građevine i arhitektura moja pasija.
    I hvala za preporuke za klopanje, slatkiše najviše volim, a izbegavam začinjeno, pa kako ne pijem kafu, nego zamenu za kafu,slobodno ti piši još ovakve postove.😆

    ReplyDelete